Show simple item record

dc.creatorKovamäki, Pekka
dc.date.accessioned2011-11-01T07:23:59Z
dc.date.available2011-11-01T07:23:59Z
dc.date.issued2011-11-01
dc.identifier.urihttp://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/20721
dc.description.abstractSosiaalinen media on vielä varsin tuore ilmiö mutta jo tällä hetkellä sitä hyödyntävät sadat miljoonat ihmiset ympäri maailmaa. Nykyisin myös yritykset tiedostavat sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet ja ovat alkaneet hyödyntämään sitä omassa liiketoiminnassaan. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia sosiaalisen median hyödyntämistä ja sen tarjoamia mahdollisuuksia nopeasti kasvavan korkeanteknologian yrityksen markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Tutkimuksen varsinaisena aiheena on luoda sosiaalisen median strategia M-Files Corporationille niin, että se nivoutuu luonnolliseksi osaksi yrityksen kokonaisstrategiaa ja markkinointia. Tutkimuksen teoriaosuudessa esitellään tutkimukseen liittyvät käsitteet sekä luodaan tutkimukselle teoreettinen pohja erittelemällä ohjelmistoliiketoiminnan erityispiirteitä sekä aiemmissa tutkimuksissa havaittuja sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia. Tutkimuksen empiirinen osuus koostuu haastattelututkimuksesta, jonka tavoitteena oli kartoittaa, kuinka sosiaalista mediaa hyödynnetään tällä hetkellä ohjelmistoalalla sekä M-Files Corporationin sosiaalisen median hyödyntämisen nyky- ja tavoitetilaa. Tutkimuksen tuloksena saatiin määriteltyä, miksi yritykset käyttävät sosiaalista mediaa, kuinka sosiaalista hyödynnetään tällä hetkellä ohjelmistoalan yrityksissä sekä näkemyksiä siitä, kuinka sitä tulisi hyödyntää. Tutkimuksessa havaittiin, että yritysten harjoittama viestintä on sosiaalisessa mediassa valitettavan usein yksisuuntaista, eikä verkoston jäsenissä piilevää joukkovoimaa kyetä täten hyödyntämään tehokkaasti. Tulosten perusteella M-Files Corporationille määritettiin hyödynnettävien sosiaalisen median sovellusten portfolio, luotiin periaatteet, kuinka valittuja sovelluksia hyödynnetään, määritettiin keiden vastuulla valittujen sovellusten hyödyntäminen tulisi olla ja kuinka sovelluksien avulla saavutettuja hyötyjä voidaan mitata. /Kir11en
dc.format.extent78 s. + liit. 4 s.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofien
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.titleSosiaalisen median hyödyntäminen ohjelmistoyrityksen markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehittämisessä - Case M-Filesen
dc.title.alternativeUsing social media in software company's marketing and in enhancing commercial operations - Case M-Files
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:tty-2011110114871
dc.contributor.laitosTiedonhallinnan ja logistiikan laitos – Department of Business Information Management and Logisticsen
dc.contributor.tiedekuntaTeknis-taloudellinen tiedekunta – Faculty of Business and Technology Management
dc.contributor.yliopistoTampereen teknillinen yliopisto - Tampere University of Technologyfi
dc.programmeTietotekniikan koulutusohjelmaen
dc.date.published2011-10-05
dc.contributor.laitoskooditlo
dc.contributor.thesisadvisorOkkonen, Jussi
dc.contributor.degreesupervisorHannula, Mika
dc.contributor.degreesupervisorOkkonen, Jussi
dc.type.ontasotDiplomityö - Master's thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record