Show simple item record

dc.contributorTampereen teknillinen yliopisto, Teollisuustalouden laitosen
dc.creatorVihottula, Markus
dc.date.accessioned2010-07-09T06:56:45Z
dc.date.available2010-07-09T06:56:45Z
dc.date.issued2010-07-09T06:56:45Z
dc.identifier.urihttp://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/6711
dc.description.abstractTyön tärkeimpänä tavoitteena on tutkia ase- ja puolustusteollisuuden julkisuuskuvaa eritoten houkuttelevan työnantajan näkökulmasta. Ase- ja puolustusteollisuus on kiistelty teollisuuden hara, jonka alan yritykset kuitenkin menestyvät hyvin työpaikkojen suosittuvuusvertailuissa vuodesta toiseen. Työssä paneudutaan tähän johtaneisiin syihin korreloiden historiaa alan teorioihin. Osa potentiaalisista työntekijöistä voi kokea työnantajan valmistajien tuotteiden ja palveluiden olevan eettisten arvojen vastaisia, josta syystä he eivät hae yritykseen töihin. Vaikkakin kyseisten henkilöiden osuus on pieni ja ongelma koskee pientä prosenttia, on se tutkimisen arvoinen asia. Yksikin työnhakija vähemmän voi merkitä kaikkein parhaimman osaajan jättäytymistä hakuprosessista. Hyvä yritysimago auttaa työntekijöiden houkuttelemisessa. Työn tavoitteena on löytää imagoa haittaavia ongelmat ja parannuskeinoja niiden muuttamiseksi lähinnä markkinointiviestinnän keinoin. Aineistona on käytetty aikaisempia tutkimustuloksia yritysimagon ongelmista, maineen merkityksestä ja henkilöstöjohtamisesta, Patria Oyj:lta saatuja aineistoja sekä yleistä ase- ja puolustusteknologian kehitystä kuvaavia julkaisuja. Työssä huomattiin, että suurimmat ase- ja puolustusteollisuuden yritykset hallitsevat eettisen maineensa hyvin, mutta keskisuurilla yrityksillä eettistä näkökulmaa ei ole juurikaan huomioitu. Tämä olisi kuitenkin mahdollista korjata huomioimalla eettisyys yrityksen strategiassa, tiedottaa se kaikille sidosryhmilleen ja suorittaa mahdollisimman avointa viestintää sen tiedotukseen. /Kir10en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.relation.isformatof66en
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.titleAse- ja puolustusteollisuuden maine ja eettinen työnantajaimagoen
dc.typeDiplomityö - Master's thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:tty-201007091268
dcterms.issued2010-06-02
dc.revSvahn, Senja
dc.revUusitalo, Olavi
dc.thsUusitalo, Olavi
dc.thsSvahn, Senja
dcterms.alternativeGun and defence industry’s reputation and ethical employer imageen
dc.contributor.laitosTeollisuustalouden laitos
dc.contributor.tiedekuntaTeknis-taloudellinen tiedekunta
dc.contributor.yliopistoTampereen teknillinen yliopistofi
dc.programmeKonetekniikan koulutusohjelmaen
dc.date.published2010-06-02
dc.contributor.laitoskooditta


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record